AKTUĀLI

Vēlam veiksmīgu nedēļu >>> Lai ierobežotu Covid-19 izplatību, ārkārtējā situācija valstī tiek pagarināta līdz 2020.gada 9.jūnijam, 7.maijā lēma Ministru kabinets,vienlaikus pieņemot lēmumu par pakāpenisku atsevišķu ierobežojumu atcelšanu vai samazināšanu. Obligāts priekšnoteikums šo ierobežojumu mazināšanai ir visu fiziskās distancēšanās un epidemioloģisko drošības pasākumu stingra ievērošana ikdienā visās jomās arī turpmāk. No 12. maija, braucot sabiedriskajā transportā, būs jālieto mutes un deguna aizsegs.

attēls

Izveidots Covid-19 virtuālais asistents "CovidBots"

2020-04-07

Papildus vienotajam bezmaksas informatīvajam diennakts tālrunim 8345 Latvijas iedzīvotājiem ir pieejams arī jauns veids, kā iegūt drošticamu informāciju par Covid-19 — virtuālais asistents jeb "CovidBots". Tas sniedz atbildes uz biežākajiem jautājumiem saistībā ar Covid-19, nodrošinot vieglu pieeju uzticamai un operatīvai informācijai, nepārtraukti turpinot mācīties un apgūt jaunākās tēmas.

Virtuālais asistents jeb "CovidBots" ir pieejams vietnē covidbots.lv, un ikviena valsts vai pašvaldību iestāde, kas to vēlas, ir aicināta ievietot to savā mājaslapā. Virtuālo asistentu izstrādājuši tehnoloģiju un izklaides uzņēmums "Tet" un valodas tehnoloģiju uzņēmums "Tilde".

Jaunā virtuālā asistenta mērķis – būt uzticamam palīgam iedzīvotājiem, kas apjukuši informācijas plūsmā un vēlas vienuviet saņemt pārbaudītu informāciju par jautājumiem, kas saistīti ar jaunā koronavīrusa izplatību Latvijā. Šobrīd virtuālais asistents prot izskaidrot Covid-19 vīrusa simptomus, paskaidrot, kā rīkoties dažādās ar to saistītās situācijās, kā arī norādīt svarīgākos tālruņu numurus un to, kur iestāžu mājaslapās atrodama aktuālākā informācija. Ir pieejami arī jaunākie statistikas dati par veiktajiem izmeklējumiem un saslimušo skaitu. "CovidBots" strādās visu diennakti un spēs sniegt atbildes vienlaikus daudziem lietotājiem.

Sociālo iniciatīvu nodrošina tajā iesaistītie partneri – valodas tehnoloģiju uzņēmums "Tilde" nodrošina virtuālā asistenta tehnisko izstrādi un uzturēšanu, savukārt uzņēmuma "Tet" pieredzējušie virtuālo asistentu treneri veido un uztur virtuālā asistenta zināšanu bāzi.

"Ārkārtas situācijā drošas un uzticamas informācijas ātra pieejamība ir ārkārtīgi nozīmīga. Tādēļ "Tet" atbalstīja ne tikai analīžu pieteikšanas tālruņa 8303 izveidi un bezmaksas vienotā informatīvā tālruņa 8345 izveidi un apkalpošanu, bet kopā ar spēcīgiem partneriem esam izveidojuši arī čatbotu, kas vienkopus sniegts atbildes uz būtiskākajiem un biežākajiem iedzīvotāju jautājumiem. Iespēja plašam iedzīvotāju lokam informāciju atrast tūlītēji ir viens no būtiskākajiem ieguvumiem virtuālā asistenta risinājuma izmantošanā, par to esam pārliecinājušies arī uzņēmuma pieredzē. Šodien iedzīvinām sākotnējo covidbota versiju ar atbildēm uz pamatjautājumiem, un "Tet" komanda turpinās darbu pie tā pilnveides, lai palīdzētu iedzīvotājiem orientēties plašajā informācijas plūsmā," skaidro "Tet" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

"Ar šo projektu vēlamies sniegt savu palīdzību vīrusa izplatības ierobežošanā, iesaistot mākslīgā intelekta tehnoloģijas. Virtuālā asistenta zināšanu bāze tiek papildināta ar informāciju no dažādiem avotiem, lai tas kļūtu par uzticamu padomdevēju krīzes apstākļos. Izstrādes komanda strādā ar milzīgu pašatdevi, izveidojot covidbotu rekordīsā laikā un nodrošinot tā nepārtrauktu tālāku apmācību," stāsta Andrejs Vasiļjevs, uzņēmuma "Tilde" vadītājs.





Komentāri
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam