AKTUĀLI

Laipni lūgti Siguldas novadā! Visu informāciju iespējams atrast tīmekļa vietnē www.sigulda.lv!

attēls

Brīvprātīgie palīgi – resurss sociālās aprūpes centru darbam Covid-19 apstākļos

2020-11-16

Labklājības ministrija ( LM) uzrunāja izglītības iestādes, kurās ir sociālās aprūpes, sociālās rehabilitācijas, sociālā darba, aprūpes un veselības aprūpes jomās studējošie, kā arī nevalstiskās organizācijas, ar lūgumu apzināt brīvprātīgos, kuri kritiskā situācijā, ja Covid-19 izplatība skartu, būtu gatavi iesaistīties kā brīvprātīgie palīgi sociālās aprūpes nodrošināšanā.

Pamatojoties uz LM 08.10.2020. vēstuli Pašvaldībām, kurā Pašvaldības :“Vienlaikus aicinām pašvaldības atbilstoši situācijai izvērtēt nepieciešamību pēc papildu pasākumiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanai sociālās aprūpes institūcijās, piemēram: izstrādāts rīcības plāns ārkārtas situācijai, ja konkrētā sociālās aprūpes institūcijā konstatēts saslimstības ar COVID-19 uzliesmojums klientu un/vai darbinieku vidū (izplānot klientu izolācijas un pārvietošanas iespējas; darbinieku aizvietošanas iespējas; papildu resursu (piemēram, brīvprātīgie) piesaistīšanas iespējas u.c.);

Brīvprātīgajam veicamie darbi:                                                                                                                                                     

1.Aprūpes procesa nodrošināšanā:

  • Veikt guļošo klientu pozicionēšanu (vienu reizi 2 stundās), veikt klientu celšanu, pārvietošanu no gultas uz ratiņiem un otrādi;
  • Nodrošināt klientu pastaigas gan svaigā gaisā, gan pa koridoru;
  • Veikt klientu komplekso aprūpi – palīdzēt apgulties, piecelties, apģērbties, nomazgāties, pasniegt ēdienu; veikt rīta un vakara tualeti iemītniekiem; pēc vajadzības nomanīt gultas veļu; iznes podus;
  • Veikt dzīvojamo telpu dezinfekciju skapīšiem  un regulāru vēdināšanu ( ik pa 2 st.};
  • Ievērot visas sanitārās prasības un dezinfekcijas plānu klientu skapīšu dezinfekcijai;
  • Sekot līdzi klienta ārējam izskatam, personīgajai higiēnai, apģērba tīrībai un atbilstībai sezonai;
  • Veikt klientu kopšanas inventāra, sanitāri higiēnisko priekšmetu un klientu personīgā lietošanā esošo trauku tīrību ( mazgāt traukus pēc katras ēdienreizes) un dezinfekciju;
  • Nepieciešamības gadījumā (klienta slimība, klients ir gulošs), pēc ēdiena saņemšanas no virtuves personāla, veikt ēdiena porciju sadali un asistēt klientam ēšanas laikā;
  • Palīdzēt  veicināt klienta pašaprūpi (mazgāties, griezt roku un kāju nagus).

2.Klienta pašaprūpes un komunikatīvo spēju attīstīšanā:

  • Attīsta un pilnveido klienta pašnoteikšanās, komunikatīvās un pašapkalpošanās spējas; spējas pielāgoties sociālajai un fiziskajai videi;
  • veicina klienta integrāciju sabiedrībā;
  • Grāmatu , žurnālu , svēto rakstu lasīšana priekšā;
  •  Klientu motorikas attīstības nodarbības ( speciālās spēles, nodarbības);
  • Nodarbības 10 cilvēku grupās -ievērojot 2. metri distanci- kopējas pasakas, dziedāšana, dzejas lasīšana, vingrošana u.t.t.




Komentāri
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam

×

Lai šī tīmekļa vietne darbotos, mēs izmantojam tehniskās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu, papildus šajā vietnē, interneta vietnes apmeklējuma analīzei un lietošanas pieredzes uzlabošanai var tikt izmantotas statistikas sīkdatnes. Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu” vai noraidīt, noklikšķinot uz pogas “Nepiekrītu”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tehniskās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Vairāk informācijas